مدل لباس ملكه اردن با الهام از لباس مردانهمدل لباس ملكه اردن با الهام از لباس مردانه

مد و لباسيكي از محبوب ترين لباس هايي كه ملكه زيباي اردن اغلب به تن مي كند در حقيقت نوعي لباس مردانه است.لباس مردانه سنتي “خفتان” نوعي لباس سنتي است كه مدل آن را مي توان به لباس هاي تونيك و يا رب دو شامبرهاي امروزي توصيف كرد و از جمله لباس هايي است كه در فرهنگ بسياري از كشورهاي دنيا به خصوص آسيايي به شكل هاي مختلف وجود داشته و قدمت هزاران ساله دارد. در زير با يكي از محبوب ترين مدل لباس ملكه اردن كه در اصل نوعي لباس مردانه قديمي است بيشتر آشنا خواهيد شد.
مدل لباس ملكه اردناين نوع لباس كه در بسياري از گروه هاي قومي در آسياي ميانه استفاده مي شد اصالتا به بين النهرين (عراق امروزي) بازمي گردد و به گزارش پرشين وي معمولا جنس آن از پشم، كرك كشميري، ابريشم و پنبه است.
نوع استايل، كاربرد و نام آن از فرهنگي به فرهنگ ديگر متفاوت است ولي معمولا مثل كت هاي امروزي روي لباس هاي ديگر مي پوشيدند و داراي آستين هاي بلند بود و قد تا مچ پاها مي رسيد. در برخي فرهنگ ها اين نوع لباس سمبل سلطنت و ثروت نيز محسوب مي شد.
مدل لباس ملكه اردنخفتان و يا قفطان لباس سنتي مردانهاز جمله اين لباس در بين سلاطين امپراطوري عثماني رايج بود و با طرح ها، روبان ها، دكمه ها و رنگ هاي مختلف تزيين و استفاده مي شد. مثلا از قرن ۱۴ام تا ۱۷ام طرح هاي درشت و در اواخر قرن ۱۶ام تا اوايل قرن ۱۷ام با طرح هاي كوچكتر محبوب بود.
بيشتر پارچه هاي آن در تركيه و در  شهرهاي استانبول و بورسا تهيه مي شد ولي برخي ديگر از انواع آن از سرزمين هاي دورتر مثل ونيز، جنوآ، پرشيا (ايران)، هند و حتي چين وارد مي شد.
مدل لباس ملكه اردننمونه اي از خفتان مدل لباس محبوب ملكه اردنخفتان هاي معروفي كه از ايران وارد مي شد مدل هاي مختلفي داشت كه با نام هاي سراسر، زربافت و تافته شناخته مي شد و رنگ هاي محبوب آن نيز آبي تيره، قرمز، بنفش و زرد بود. خفتان ايراني كه نوعي لباس افتخاري نيز محسوب مي شد، در ايران با نام “خلعت” شناخته مي شد. در حال حاضر كلكسيون وسيعي از خفتان هاي عثماني در موزه كاخ توپ قاپي در استانبول نگهداري مي شود.
در مراكش نيز اين نوع لباس هم در موقعيت هاي رسمي و غيررسمي در بين مردان رواج پيدا كرده بود. امروزه در مراكش بيشتر زنان از اين نوع لباس استفاده مي كنند و آن را لباس يك تكه مي نامند.
مدل لباس ملكه اردنقفطان محبوب ترين مدل لباس ملكه زيباي اردنمدل لباس ملكه اردن رانيا عبداللهگرچه اين لباس ديگر به عنوان يك لباس مردانه استفاده نمي شود ولي در نقاط مختلف دنيا زنان نمونه هاي مشابه آن را به عنوان لباس هاي شيك رسمي استفاده مي كنند.
نمونه برجسته آن ملكه رانيا، ملكه اردن است كه اغلب در شمار متعددي از مناسبت هاي رسمي با خفتان و يا با لفظ عربي قفطان ديده مي شود و از آنها به عنوان لباس رسمي و مجلسي استفاده مي كند.
مدل لباس ملكه اردنملكه رانيا اردن و فرزندانشمدل لباس ملكه اردنقفطان قرمز رنگ ملكه رانيامدل لباس ملكه اردنلباس سنتي معروف ملكه رانيا عبداللهمدل لباس ملكه اردنيكي از لباس هاي خفتان ملكه رانيامدل لباس ملكه اردنلباس مردانه سنتي بر تن ملكه رانيامدل لباس ملكه اردنخفتان يا قفطان به سبك مدرنمدل لباس ملكه اردنملكه اردن از طرفداران لباس قفطانتهيه و ترجمه: گروه مد و لباس پرشين وي
بخش اختصاصي پرشين وي
منابع: wikipedia ، toopics

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.