با سايز بندي لباسهايتان آشنا شويدبا سايز بندي لباسهايتان آشنا شويد

مد و لباسبراي انتخاب يك لباس مناسب بايد سايز تنتان را هم به خوبي بدانيد در اين مطلب ما به طور كامل سايزبندي لباس ها را توضيح داده ايمبراي انتخاب يك لباس مناسب بايد سايز مناسب تنتان را بدانيد لباس هايي كه برايتان تنگ و يا گشاد هستند شما را به بد تيپي سوق مي دهد اصول لباس  پوشيدن بايد لباسي با سايز مناسب باشد در اين مطلب از پرشين وي ما براي شما عزيزان نمونه هايي از سايز بندي لباسها را آماده كرده ايم
آشنايي با سايز بندي لباسهايكي از مسايل بسيار مهم در خريد لباس اطلاعات كافي درباره ي سايزبندي لباس است. در صورتي كه لباس در سيستمي استاندارد دوخته شده باشد، عدد سايز موجود بر روي برچسب لباس با در نظر گرفتن تمامي موارد اندازه گيري فرد و تناسب موجود بين اعضاي بدن او زده شده است. قطعا شما هم هنگام خريد لباس با سايزهاي متفاوت مواجه شده ايد. لازم به ذكر است كه متفاوت بودن عدد سايز موجود بر روي برچسب لباس هاي به دليل تفاوت استانداردهاي جهاني است.
من در اينجا براي شما اين تفاوت ها را توضيح خواهم داد. سايزبندي پوشاك در جهان، به سه طريق صورت مي گيرد: ۱) سيستم آمريكايي ۲) سيستم اروپايي ۳) سيستم انگليسي.
سايز بندي لباسهاسايز بندي لباسها بانوانكه البته در سال هاي اخير سيستم ژاپني، آلماني و ايتاليايي نيز اضافه شده است. به اين ترتيب كه سايز يك لباس در هر يك از سيستم ها با عددي متفاوت با ديگري بر روي برچسب به نمايش گذاشته مي شود. به عنوان نمونه پيراهن و بلوزي كه در سيستم اروپايي سايز ۳۸ برچسب خورده است، در سيستم آمريكايي با عدد ۸ و در سيستم انگليسي با عدد ۱۰ نشان داده مي شود .
ـ ذكر اين نكته ضروري است كه سيستم سايزبندي استاندارد در كشور ما نيز با سيستم اروپايي مطابقت مي كند. جالب توجه آنكه برخي از افراد به خصوص خانم ها در ايران با توجه به عدم تناسب نيمه پاييني و نيم تنه بالايي بدنشان نمي توانند از يك سايز واحد براي يك لباس كامل استفاده كنند لذا مجبور هستند سايز بالاتنه را متفاوت و در اغلب اوقات كوچكتر از سايز لباس براي نيمه پاييني بدن تهيه كنند. سايزبندي انگليسي: سايزبندي انگليسي كه طبق استاندارد BS 3666 موسسه استاندارد انگليسي براي طراحي و اندازه‌گيري تاسيس شده است از۸ شروع مي‌شود. اين سايزبندي از ۸ تا ۳۲ است و سايزبندي (اروپايي) ايراني كه در اكثر پوشاك وجود دارد از ۳۴ تا ۵۸ است.
سايز بندي لباسهاسايز بندي اروپايي و آمريكاييدر جدول زير كد سايزهاي انگليسي و معادل ايراني آن مشخص شده است. كد سايزها انگليسي ايراني ۶ ۳۴ ۸ ۳۶ ۱۰ ۳۸ ۱۲ ۴۰ ۱۴ ۴۲ ۱۶ ۴۴ ۱۸ ۴۶ ۲۰ ۴۸ ۲۲ ۵۰ ۲۴ ۵۲ ۲۶ ۵۴ ۲۸ ۵۶ ۳۰ ۵۸ طبق اين جدول به طور مثال سايز ۱۸ انگليسي، سايز۴۶ ايراني است.
جدول كامل سايز بندي در دنيا: در جدول بالا تمامي سايز هاي استاندارد جهاني آورده شده است. به طور مثال سايز ۴۴اروپايي ( ايراني) در سيستم انگليسي ۱۶، در سيستم ژاپني ۱۷، در سيستم آمريكايي ۱۴ و اندازه لارج است. سايزبندي ها تقسيم بندي ديگري نيز دارند كه نسبت به لباس است، مثلا سايزبندي كت، شلوار، پيراهن، تي شرت و … تغيير مي كند.
بيشتر بدانيد براي گرفتن سايز درست يادتان باشد:– حتما لباسي نازك بپوشيد.
– غذا و آب زيادي نخوريد.
– از مترهاي استاندارد استفاده كنيد.
– از يك فرد دقيق و منصف كمك بگيريد.
و در نهايت اينكه صاف بايستيد، شانه‌ها را به عقب بدهيد. گردن صاف و كمر در راستاي بدن‌ باشد تا شكم‌تان هم آويزان نباشد!
با سايزهاي استاندارد آشنا شويدظاهرا هر كدام از ما سايز دقيق خودمان را مي‌دانيم اما اگر بدون پرو دست به خريد و انتخاب بزنيم، خريد ريسكي انجام داده‌ايم. به همين دليل بهتر است كه با استانداردهاي اصلي سايز لباس، حتي در كشورهاي مختلف هم آشنا باشيد. لباس‌هايي كه متعلق به برندهاي شناخته شده دنيا هستند، سايزهاي استاندارد‌تري دارند اما اگر شما اصول تعيين سايز و جدول تطبيقي و مدل‌هاي مختلف سايزبندي را بدانيد، با تضمين خريد مي‌كنيد؛ حتي اگر براي ديگران خريد كنيد.
منبع :isatice.com

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.